وبلاگ

پکینگ آب بندی گرافیت

پکینگ آب بندی گرافیت

دراین مقاله از کیان نسوز قصد داریم که مطالبی را دررابطه با پکینگ آب بندی گرافیت تقدیم شما عزیزان کنیم. این پکینگ ازالیاف تفلون ساخته شده است که به گرافیت آغشته شده اند که مقاومت دمایی بالایی دارد و می تواند دمایی درحد ۳۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

ویژگی ها، ساختار و کاربرد پکینگ آب بندی گرافیت

پکینگ آب بندی گرافیت جز مواد نسوز است که نام دیگر آن نخ آب بندی تفلون می باشد که قادر به تحمل حرارت بالایی است و در محیط های بهداشتی هم قابل استفاده می باشد. البته برای بهتر مخلوط شدن تفلون با لایه گرافیتی، از روغن سیلیکون استفاده می شود.

پکینگ آب بندی گرافیت چیست
پکینگ آب بندی گرافیت

از ویژگی های بارز دیگر پکینگ آب بندی گرافیت می توان به سازگاری آن درمحیط های مختلف اسیدی و بازی اشاره کرد؛ همچنین از جهت تحمل فشار هم امتیاز خوبی دارد و قادر است بیش از ۱۵۰ بار فشار را تحمل کند.  در اکثر پتروشیمی ها و معدن ها و نیروگاه ها برای آب بندی پیستون در محیط های مختلف حرارتی، بازی و اسیدی و یا حتی در سانتریفیوژهای با دوربالا این محصول استفاده می شود. همچنین درصنعت خودروسازی و در تولید منسوجات خصوصا پارچه های ضد آتش می توان از آن استفاده کرد. پکینگ آب بندی تفلون آرامید از دیگر مقالات مفید سایت کیان نسوز می باشد که توصیه می کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

پکینگ گرافیت خالص گاما

دراین پکینگ به دلیل حضورالیاف کربن مقاومت و استحکام درمحصول به طرز خیره کننده ای بالا رفته است که باعث می شود از آن در دستگاه های تولید برق، صنایع شیمیایی و دارویی، استفاده می شود. همچنین یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن قابلیت ضد اکسید بودن می باشد. پکینگ گرافیت دارای دو مدل سیم دار و بدون سیم است.نوع بدون سیم آن درصد خلوص و انعطاف پذیری بالایی دارد و در مقابل اصطکاک آن ناچیزاست؛ اما نوع سیم دار این محصول اصطلاحا قدرتمندتر است. علت این قدرت حضور لایه هایی از سیم است که جنس آن ازاستنلس استیل و گاهی هم از اینکنل است.

پکینگ آرامید یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در صنایع است و بهترین گزینه برای آب بندی دستگاه های صنعتی به شمار می رود در قدیم این محصول را با نام کولار می شناختند و در حال حاضر نیز بسیاری از افراد پکینگ را با همین نام صدا می زنند. در صورت نیاز به خرید و استعلام قیمت پکینگ آرامید با شرکت کیان نسوز تماس بگیرید.

معرفی چند محصول مشابه پکینگ آب بندی گرافیت

ورق ویکتوری

ازجمله قدیمی ترین ورق های صنعتی درزمینه تولید انواع واشرها ورق ویکتوری محسوب می شود که نام دیگر آن ورق ضد روغن است.ورق ویکتوری تشکیل شده از الیافی از جنس سلولز است. چگالی مناسبی که این ورقه ها دارند باعث شده تا ویژگی های منحصر به فردی پیدا کنند. این ویژگی ها عبارت اند از: مقاوم بودن در برابر روغن داغ و دیگر سوخت ها، استقامت در برابر خوردگی شیمیایی، استقامت در برابر فشار، نور، گرما، حرارت و حتی اشعه x.

ورق تکسون

ورق تکسون یک محصول کاربردی در صنایع تولیدی می باشد که جنس آن از کاغذ سلولزی و پودر چرم است.این محصول تراکم و چگالی مناسبی دارد و بسیار محکم است و مقاومت حرارتی متوسطی دارد. از این ورق ها درکارخانه ها و کارگاه های کیف و کفش چرم جهت مقاومت دادن به محصولات استفاده می شود. طراحی آن طوری است که در اثر ضربه یا حرارت به یک شکل ثابت بماند؛ به همین دلیل در طراحی کیف های اداری و ساک های دستی از آن استفاده فراوانی می شود. 

ویژگی های پکینگ آب بندی گرافیت
ویژگی های پکینگ آب بندی گرافیت

ورق آزبست

نام دیگر ورق آزبست مقوای نسوز است. این محصول فوق العاده پرکاربرد است. جالب است بدانید با وجود اثبات ضرر این محصول برای محیط زیست و یا حتی سلامت انسان، بازهم از این محصول استفاده می شود! اما خب میزان مصرف آن بسیار محدود شده و فرآورده هایی مانند سرامیک یا فایبر گلاس جایگزین آن شده اند. ترکیب اصلی آن پودر آزبست و چسب می باشد؛ البته درساختاربعضی از آن ها سیمان هم وجود دارد. قدرت تحمل حرارت ورقه آزبست بسیار بالاست و بیش از ۶۰۰ درجه سانتیگراد را می تواند تحمل کند.

انعطاف پذیری بالایی دارد و استحکام زیادی در برابر سایش و کشش دارد. کاربردهای آن در صنعت بسیارزیاد است و ازآن به عنوان عایق دربرابر گرمای بالا و جریان برق و…، در سیستم های اداری،صنعتی و…استفاده می کنند. دراین مطلب سعی کردیم دررابطه پکینگ آب بندی گرافیت مطالبی را برای شما عزیزان ارائه نماییم. امید داریم که مورد توجه شما واقع شده باشد. ازاین که مطلب را تا انتها مطالعه نمودید بسیارمتشکریم.

نام دیگر پکینگ آب بندی گرافیت چیست؟

پکینگ آب بندی گرافیت جز مواد نسوز است که نام دیگر آن نخ آب بندی تفلون می باشد که قادر به تحمل حرارت بالایی است و در محیط های بهداشتی هم قابل استفاده می باشد.

محصولات مشابه پکینگ آب بندی گرافیت چیست؟

ورق ویکتوری و ورق تکسون و ورق آزبست از محصولات مشابه پکینگ آب بندی گرافیت می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.