وبلاگ

نخ نسوز چیست؟

نخ نسوز چیست؟

در این مقاله کیان نسوز با بررسی موضوع نخ نسوز چیست در خدمت شما هستیم. نخ های نسوز موادی الیافی هستند که در صنایع به کار برده میشود. این‌ گونه نخ ها به صورت های گرد یا دایره ای در بازار به فروش می رود و به خاطر این که در برابر حرارت مقاوت بالایی دارند در بازار پرطرفدارهستند.

نخ نسوز

همانطور که می دانید این گونه نخ ها به خاطر جنسشان در صنایع پارچه و لباس و همچنین وسیله های عایق حرارت و در درز گیرهای کولر استفاده میشود از موراد استفاده آن نیز می توان در لباس های آتش نشانی، صنایع نفت و گاز خودروسازی، و برخی از وسایل پزشکی را نام برد. برای اطلاع از کاربرد مواد نسوز توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت کیان نسوز مطالعه نمایید.

پکینگ یا طناب نسوز

می توان به یک نمونه پکینگ ارمید دار اشاره کرد که از الیاف تفلون درست شده و این تفلون به روغن سیلیکون آغشته گشته است و در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخودار می باشد. پکینگ ها در صنایع داروسازی، انواع شیر ،پمپ ها ، آب بندی ،پتروشیمی و صنایع شیمیایی استفاده می شود که این موارد در برابر حرارت دمایی معادل ۴۰۰+ الی ۱۰۰- درجه را میتواند تحمل کند. این نخ ها به رنگ زرد هستند و به ابعاد ۴ تا ۲۵ میلی متر در بازار موجود می باشد. وزن این پکینگ ها بر اساس سایز متفاوت است.

جنس نخ نسوز

این دسته از نخ ها به صورت روغن سیلیکونی یا سیم فلزی در صنعت به کار می رود که مقاومت بالایی در برابر مواد مکانیکی و شیمیایی دارد. برای خرید مواد نسوز پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید مواد نسوز را در سایت کیان نسوز جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

انواع نخ نسوز
انواع نخ نسوز

انواع نخ نسوز

  • فایبر گلاس: نام دیگر فایبر گلاس الیاف شیشه ای است‌. فایبر گلاس در برابر گرما مقاومت بالایی دارد که به دو نوع مربعی و مستطیلی یا دایره ای بوده که در بازار بیشتر به شکل گرد خریداری می شود.
  • سرامیکی: نخ سرامیکی دومین نخ در بازار است که دربرابر گرما مقاومت بالایی دارد این نوع نخ از سیلیس و اکسید تهیه می شود.
  • ابزبست: همچنین سومین نخ نسوز که در صنایع ماشین سازی به کار می رود.

فایبرگلاس نسوز

همان طور که گفتیم این نخ از الیاف شیشه ای درست شده است و تا ۵۵۰ درجه حرارت را می تواند تحمل کند و از نظر شکل ظاهری به دو دسته ذیل تقسیم می شود که جنس های متداول آن ها در بازار پشم و پنبه است.

  • الیاف های پیوسته: برای ساختن‌ نخ الیاف استفاده میشود.
  • الیاف های ناپیوسته:برای فیلتر یا پتو های فایبرگلاس ساخته می شود که بیشترین کارایی

مربوط به این نوع نخ است. که نخ ناپیوسته خود شامل موارد ذیل می باشد:

  • E برای مصارف الکتریکی استفاده میشود.
  • Tبرای مصارف حرارتی استفاده میشود.
  • C کاربرد شیمیایی به کار میروند.

نخ های سرامیکی

این نخ ها در پتو ها و نخ های سرامیکی استفاده می شوند و این نخ ها میتوانند ۱۴۰۰ درجه را تحمل کنند و به دلیل قابلیت کشسانی و مقاومت بالایی که دارند در صنایع اب بندی استفاده می شوند. برای آشنایی با انواع مواد نسوز و کاربرد هریک از آن ها توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت کیان نسوز مورد مطالعه قرار دهید. پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید پارچه نسوز را جهت کسب اطلاعات بیشتر در سایت کیان نسوز مطالعه کنید.

نخ های نسوز آزبست

در ازبست ها کریزوتیل استفاده میشوند .کریزوتیل ها بلند و سفید میباشند. از کاربرد ان می توان آب بندی لوله ها و اجاق های داغ را نام برد. آز بست با نام های مختلفی در بازار شناخته می شود مثل طناب ،نخ و ریسمان ۳ نوع از بست به قرار ذیل وجود دارد:

  • دایره ای
  • گرد
  • • پیچ خورده
نخ های کانال کولر
نخ های کانال کولر

ویژگی نخ های کانال کولر

این نخ ها در کانال کولر استفاده می شوند و به خاطر انعطاف پذیری بالایی که دارند میتوانند حرارت بالایی بین ۷۰۰ تا ۶۰۰ درجه را تحمل کنند علاوه بر کانال کولر در موتور خانه ها ،کارخانه فولاد و درز بند نیز استفاده میشوند. کانال کولر از قدیمی ترین نخ ها است که به ازبست گرد معروف است این نخ به محیط زیست اسیب میزند و میتوان گفت سمی و غیر قابل تجزیه می باشد و به خاطر همین به انها پیرمرد خطرناک می گویند. کاربرد مواد نسوز در صنعت فولاد و سیمان بسیار فراوان می باشد برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مربوط به آن را در سایت کیان نسوز مطالعه کنید.

نخ نسوز چیست؟

نخ های نسوز موادی الیافی هستند که در صنایع به کار برده میشود. این‌ گونه نخ ها به صورت های گرد یا دایره ای در بازار به فروش می رود و به خاطر این که در برابر حرارت مقاوت بالایی دارند در بازار پرطرفدارهستند.

کاربرد نخ های نسوز چیست؟

این گونه نخ ها به خاطر جنسشان در صنایع پارچه و لباس و همچنین وسیله های عایق حرارت و در درز گیرهای کولر استفاده میشود از موارد استفاده آن نیز می توان در لباس های آتش نشانی، صنایع نفت و گاز خودروسازی، و برخی از وسایل پزشکی را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.